יבש כמו הרגב: נרתמים להצלת פסטיבל אוטופיה

קולנוע
פסטיבל הקולנוע המדע הבדיוני עתידני אמור לפתוח את שעריו בספטמבר 2015, אך נוכח העובדה כי משרד התרבות אמור לתמוך בפסטיבל, כלכלית, ישנם ספקות לגבי המשך קיומו.

יבש כמו הרגב: נרתמים להצלת פסטיבל אוטופיה
יבש כמו הרגב: נרתמים להצלת פסטיבל אוטופיה

מזה עשור שפסטיבל אוטופיה מעניק מלגות ומענקים כספיים במטרה לעודד יצירות ישראליות בתחום המדע בדיוני והפנטזיה. הפסטיבל, שעובד עם סינמטק תל אביב וכביכול בתמיכתם של משרד התרבות, על סף קריסה, הסיבה נובעת מאי יכולת עמידה בעבודה מרובת מלאכה המצריכה תמיכה כלכלית מהמדינה. אך כמו אשתקד, כך גם השנה, ואוטופיה, הפסטיבל הבינלאומי לסרטי מדע בדיוני עתידניים, מצוי תחת ספקות וחששות כבדים לגבי המשך קיומו.

כספי התמיכה שהיו אמורים להתקבל על ידי משרד התרבות, נאמדים בכ-126 אלף שקלים אשר אושרו בשנת 2014, אך עדיין לא הועברו, כך גם התקציב שהותנה לשנת 2015 (בראשותה של מירי רגב, זאת שאמרה ש"תפעל לגיוס תקציבים") בסכום של 210 אלף שקלים, וגם הם עדיין לא הועברו לפסטיבל אוטופיה המיועד לפתיחת שערים בספטמבר השנה. על-מנת להמשיך את קיומו של הפסטיבל שכולו מוקדש למדע הבדיוני והפנטזיה, באופן לגיטימי מנהל הפסטיבל, אורי אביב, משיק אירועי חגיגי לגיוס כספים שבעזרתו הפסטיבל יוכל להמשיך להתקיים (ואתם יכולים לעזור). אותו אירוע כאמור יתקיים ב-22 לחודש יוני בסינמטק תל אביב - במסגרתו יוצגו סרטים ותוכניות מיוחדות לשנת 2015 ובין היתר יכלול הקרנה מיוחדת לסרט "אקס מכינה" שאסור לפספס, במיוחד לחובבי הסייבורגים והבינה המלאכותית.

כחלק מרכישת הכרטיסים לערב ההשקה, הפסטיבל התיר רכישה כרטיסים מוקדמת, בה תוכלו לרכוש כבר כעת כרטיסים לאירוע בלבד, לאירוע ולהקרנת הסרט "אקס מכינה", מנוי חברות VIP לפסטיבל אשר מקנה כניסה חופשית לכל האירועים בערב ההשקה, והזמנות לאירועים מיוחדים עם אורחי הפסטיבל מהארץ ומחו"ל לאורך כל שנת 2015, דבר המהווה הערכה רבה ותמיכה משמעותית עבור פעילותו של פסטיבל אוטופיה, שהפך בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי מהותי עבורנו.



"אקס מכינה", הסרט עם השם והרמז החבוי בתוכו, מכיל משולש מסוכן בין יוצר ברואתו וגורם אובייקטיבי אשר אמור לשפוט ולהשפיע על אחת מהחלטות הרות הגורל הכבדות ביותר שידעה ההיסטוריה (לפי הסרט, כמובן). זהו סרט הביכורים של אלכס גארלנד (כותב הרומן, שהפך לסרט, "החוף" והכותב של "28 יום אחרי" ו"שמש", אשר כולם בוימו על ידי דני בויל) ובכיכובם של שלושה מהשמות העולים בהוליווד: דומנל גליסון, אוסקר אייזק ואליסיה ויקאנדר. "אקס מכינה" בסיוע פסטיבל "אוטופיה" ולא סתם.

"אקס מכינה" טריילר



מחירון כרטיסים;

כרטיס לאירוע בלבד 79 שלקים
כרטיס לאירוע + סרט באוטופיה 129 שקלים
כרטיס והצטרפות לחוג השוחרים 299 שקלים
כרטיס זוגי והצטרפות לחוג השוחרים 499 שקלים
ולאלו הרוצים להבעיה את תמיכתם בפעילות 50 שקלים

הרכישה תתבצע בקישור;

http://www.tixwise.co.il/he/uto pia2015

נוכח העובדות, הרושם המותיר עלינו משרד התרבות/מירי רגב הוא כזה שלא ניתן לסמוך על גוף ממשלתי בסדר גודל שכזה עכשיו ובעתיד, הרי מהו רצונם של אנשי פסטיבל אוטופיה? לעודד יצירות ישראליות ואף לקדם את תחום הפנטזיה והמדע הבדיוני בארץ. אסור להישאר אדישים למצב, לאלו בניכם שיש הצורך לתמוך ולקחת חלק, אתם מוזמנים.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על יבש כמו הרגב: נרתמים להצלת פסטיבל אוטופיה
סרטים בקולנוע