"הפלאש 2": דרוש גיבור בוגר

טלוויזיה
עונה שנייה מסתיימת עם בעיטה עלילתית חדה, שהגיעה אחרי עונה עם סימן חד של ירידה ברמה. בארי אלן עדיין רץ ושומר על חבריו (ששומרים גם עליו בחזרה), אבל הסדרה הפכה ללעוסה ומשוועת לעונה שלישית זוהרת ומעניינת הרבה יותר.

"הפלאש 2": דרוש גיבור בוגר
"הפלאש 2": דרוש גיבור בוגר

אחרי עונה ראשונה ארוכה, טובה ודי מתישה, הגיעה זמנה של העונה השנייה להזדחל אל תוך הקרביים. העונה הראשונה החלה נהדר, המשיכה נהדר ונגמרה בקול ענות חלושה והעונה השנייה המשיכה את אותם הקולות החלושים ולא הצליחה להגביר. ידוע שזה קומיקס וכנראה שיש לו אחיזות במיליון ואחד תמונות מצוירות, אבל בארי ולהקתו - הרגתם אותנו. מהרגע המופרך הראשון, בו אביו של בארי משתחרר מהכלא ומחליט בהחלטה, שלא נשמעת הגיונית לאף אוזן שומעת: "בארי, השתחררתי מהכלא, אני יודע שאתה הפלאש, אז אני אעזוב אותך לנפשך כדי שתוכל להתרכז בלהציל את סנטרל סיטי ואלך לגור לי בכפר". מה?! מעריצי הסדרה הישנה, שיוועו לרגעים של ג'ון ווסלי שיפ, הידוע בתור אבא של בארי ובתור הפלאש הישן מהסדרה של שנות התשעים, למרות מגבלותיו הברורות בתור שחקן טוב, הוא נתן רגעים של קסם ואפילו רגעים מרגשים, מה אתם אותו מגרשים?

המשיך לו הפלאש בעלילה מופרכת שבמסגרתה הוא פוגש יריב ראוי, ספידסטר, בעל יכולות כשלו, אך מיקום אחר ולא... לא קוראים לו האריסון וולס או איאובורד ת'ון. גרסה קצת שונה של כדור הארץ נפתחת בזכות ריצת האמוק של בארי בסוף עונה ראשונה ופותחת פתח ליקום מקביל ומשם מגיע "זום", אצן בלי ארגמן ועם הרבה רשע ורוע והופ... גם עם דוקטור וולס משלו, אותו הוא משאיל לכדור הארץ של בארי. בהמשך הדרך כולם מאבדים אותנו עם מיליון מושגים מדעיים, שאין לאף צופה מושג אם יש להם סימוכין מהחיים האמיתיים, אבל הם מניעים את העלילה המקרטעת יופי ומשתמשים לעיתים בשטאנץ מהעונה הראשונה, כאשר בארי וצוותו נלחמים בנבליי על, אשר שאבו את כוחותיהם מפיצוץ מאיץ החלקיקים בעולם המקביל. סיסקו זוכה לכוח משלו, כל כוכבי הסדרה מקבלים דמות קצת (או הרבה) שונה מדמותם על כדור הארץ המרכזי והקו העלילתי המחורר, יותר מגבינה שווייצרית, ממשיך לייצר רגעי שפל, כאשר בארי, שכבר סגר את כל הקצוות לעולם המקביל, מתעקש לפתוח אותם מחדש, לסכן את כל עולמו והכל בשם עצירתו והבאתו לדין של "זום".


(היכון, הכן...זוווווום | צילום: גטי אימג'ס)

נראה כאילו העונה הזו יוצרה על ידי תסריטאים וכותבים, אשר הובאו גם מכוכב לכת מקביל, שכן אי אפשר להסביר אחרת את המיחזור העלילתי מחד גיסא ואת הבולשיט הקומיקסאי מאידך גיסא. הקישקושים המדעיים והמולטי יקומיים נשמרו בצד, בעונה הראשונה והרוב התבסס על לוגיקה של נבלים פרקיים, שזרחו בזכות קטסטרופת וולס, בעוד הוא עצמו הופך להיות הנבל הראשי ומשם מתחילים קשקושי הריצה בזמן והעולמות המקבילים. העונה הנוכחית כאילו עשתה "כדור הארץ 2" לעונה הראשונה ולקחה את העוגן העלילתי המוסבר למינימום, בעוד היא מרחיבה, מפתחת ומשתוללת עם עלילותיהם של האצנים, יקומים מקבילים, אבות נוטשים (ואז חוזרים) ומה לא?

שוב, מדובר מפרספקטיבה של צופה רגיל מהמניין ולא של גיק קומיקסאי וותיק, שמכיר את העלילות המקוריות על בוריין, אבל השימוש הקלישאתי ב"אני עובד בשביל העיר והחברים ואני חייב להיות גיבור בשביל כולם" כבר די ממצה וממחזר את עצמו ואי אפשר, בכל פעם שהקו הזה ממצה את עצמו לזרוק איזה חור שחור לשטח, לפתוח אותו ולהתחיל להוציא משם נבלים מתוסכלים או מאוימים. פתאום למדנו שיש גם ישות כזו שנקראת "כוח מהירות" והיא שולחת מן סוהרסנים בשביל לצוד כאלו שעברו על חוקיה ובשלב מסוים אתה הולך לאיבוד, בין אם אתה מעריץ קומיקס וותיק ובעיקר אם אתה סתם מחובר בשמחה לסדרה על אדם עם כוחות על, שיודע לרוץ יותר מהר מכולם.

רשת CW ממשיכה להפליץ גיבורי על וסדרות ולהתפזר לכל כיוון ועבר, אבל לא בטוח שכל העניין הזה עושה להם טוב מדי ובמקום להתמקד בלייצר איכות, הם מנסים את הכיוון הכמותי, שמעולם לא הוכיח את עצמו בתור נוסחה בריאה להישרדות. גראנט גאסטין וחבריו לא מצליחים לפרוץ את תקרת הזכוכית הטלוויזיונית בעבור עצמם בתור שחקנים מהשורה ואיך שלא תסתכלו על זה, שחקנים שמככבים בסדרת טלוויזיה, נערצת ככל שתהיה, חייבים לעצמם התנסות קולנועית או שתיים, על מנת להוכיח איזה שהוא גיוון. האורך של כל עונה הוא גם בחזקת פשע ועוד פגרה באמצע? לקצץ ולקצר וכמה שיותר והגיע הזמן לעבד נתונים לכדי איכות. להביא קצת שחקנים יותר טובים, לכתוב טקסטים טובים יותר ולהתחיל להוציא את העגלה הזו מהבוץ, בו היא מתחילה להתבוסס. החביבות והנחמדות של הגיבור הראשי ואהבתו לעירו וחבריו לא תצליח להחזיק יותר מעריצים בוגרים, זה נשאר חמוד והולך ומתדרדר מרגע לדודלי.


(החיים ב"כדור הארץ 2" נראים הרבה יותר מגניבים | צילום: גטי אימג'ס)

העונה השנייה נחתמת בפאנץ' עלילתי שבארי התמזמז איתו לא מעט בשתי העונות, חזרה ושיבה למקורות וניסיון אמיתי וכנה להציל את אמו ואביו ממוות, כאשר הוא ינסה להתערב בעברו פעם אחת אחרונה. אי אפשר לדעת לאיזה כיוון עלילתי זה הולך. האם בארי יאבד את כוחותיו? האם הוא יזכה בהם עדיין וגם באביו ואמו ואיך הכל ישפיע על עלילות שתי העונות הקודמות.

חבל ההצלה העלילתי הזה יכול לשדרג ולהקפיץ את העונה השלישית למקום טוב יותר משתי קודמותיה, אבל אין ספק שחובה על הסדרה להתחיל ולבגר, להעמיק ולשפר את דמויותיה ועלילותיה הבנאליות והילדותיות. קהל הקומיקס, שהחל להתרגל בשנים האחרונות להאפלה של דמויותיו, חייב לקבל קצת יותר מסדרה שמתיימרת לחדש ולהוביל את הרשת והכל צריך להתחיל בתהליך התבגרות של כותבי הסדרה ודרכם, להתחיל בתהליך התבגרות לדמויותיה. אז... שיהיה בהצלחה ונתראה בעונה השלישית.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הפלאש 2": דרוש גיבור בוגר
סרטים בקולנוע