"שומרי הגלקסיה חלק 2": עוד (הרבה) מאותו הדבר

ביקורות
עוד מהדמויות המבריקות של הסרט הראשון, עוד מהמוזיקה שכל כך אהבתם לשים ב-YouTube, בחודשים שאחרי הסרט ועוד קומדיה, אקשן ופיצוצים חסרי רחמים. עוד הרבה מ"שומרי הגלקסיה"? כן בבקשה.

"שומרי הגלקסיה חלק 2": עוד (הרבה) מאותו הדבר
"שומרי הגלקסיה חלק 2": עוד (הרבה) מאותו הדבר

שומרי הגלקסיה הראשון הגיע לפני שלוש שנים כמו רוח סערה, פוצץ את הקופות והביא איתו משב רוח מרענן לז'אנר סרטי הקומיקס (ונחרך מאז עם הגעתו של "דדפול"). הוא הביא דמויות אנטי גיבוריות שטסות על קומדיה ובדיחות הדעת באופן אוטומטי ובלי אף טיפה של רצינות. מי יכול לקחת ברצינות רקון ועץ, שכל מה שהוא אומר זה: "אני גרוט"? אז לא לקחנו ברצינות והיה כיף. מארוול ראו, איבחנו והבינו שיש צורך בעוד מהקסם הזה והלכו על פרויקט שני, (כמעט בדיוק) שלוש שנים לאחר הסרט הראשון וגייסו את כל הגיבורים שוב לעוד הרבה מאותו הדבר שקיבלנו לראשונה בשנת 2014.

גרוט לא מת, כידוע, הוא חזר בתור עציץ קטן וחמוד והוא פותח את הסרט בדיוק כמו שסיים את קודמו - בריקוד. סיקוונס לחימה במפלצת ענקית מקדם את פני הצופים כאשר מתחיל הסרט ובין צחוק לצחוק גרוט מקבל זמן במה רב בשילוב שאהבתם הכי הרבה מהסרט הראשון - פסקול מגניב וגרוט חמוד רוקד לצליליו. מאז והלאה יש לכם עוד מהכריזמה של כריס פראט בתור קוויל, עוד נוקשות מאובנת של זואי סלדנה בתור גאמורה וכמובן עוד הרבה שטויות של בראדלי קופר בתור רוקט ודייב בטיסטה בתור דראקס; גולם עצום מימדים וחסר מודעות עצמית. כל הטוב שקיבלתם בסרט הראשון, חוזר לעשות סיבוב נוסף.


(אני גרוט? | צילום: יח"צ)

הקטע של הסרט הראשון היה אלמנט ההפתעה. אף אחד לא ראה את זה מגיע וזה הגיע. עלילה קלושה ולא כל כך רלוונטית וגיבורים שפשוט היה כיף ענק לראותם בפעם הראשונה והנה משוחזרת לה ההצלחה באופן כמעט מדויק, רק מינוס גורם ההפתעה. אם הסרט הזה היה הראשון בסדרה, יש מצב שהוא היה זוכה לתשואות גדולות יותר, אבל הוא בסך הכל עשה עבודה טובה בשחזור ההצלחה של כל אותם דברים שאהבתם בסרט הראשון.

ג'יימס גאן כנראה ישב, לפני שהתחיל לעבוד על הסרט השני ובדק בדיוק אילו דברים אהבו הצופים והמבקרים בסרט הראשון ודחף (לפעמים נראה שקצת בכוח) את כל אותם האלמנטים לסרט הנוכחי. בדק שהכל נמצא ומולבש על העלילה הנוכחית, זכר שלא הזיז לאף אחד מה היא הייתה בסרט הראשון, עשה בדיקת נוכחות, על מנת לוודא שכל הכוכבים שלו מהסרט הראשון נמצאים ויצא אל הדרך, שמח וטוב לב, כאשר הוא יודע בוודאות שכנראה שלא משנה מה הוא יעשה, הקהל יצחק, הביקורות ילטפו והוא יוכל ללכת ולעבוד באין מפריע על הסרט השלישי בסדרה.

תחילת הסרט מבשרת לצופים על קריצה לעבר זהות אביו של קוויל, המשך הסרט מלמד על החבורה המגובשת שבורחת ה"הריבונות", שדווקא שכרה את שירותיהם של השומרים, אבל טעות אחת קטנה של רקון אחד פזיז גרמה לאותה "ריבונות" לצוד את הגיבורים והם אפילו לא הנבלים הראשיים. הנבל הראשי וגם "הריבונות" הם נקודות חולשה וסתם נקודות לא מעניינות בסרט. מה שכן מעניין הוא פיתוח הדמויות הישנות והרחבה לאופיין ובעיקר לאופיו של הונדו, החבר/אויב של קוויל, עוד מהסרט הראשון.


(אני מזמן אותך, כוח הקסם של גרוט)

דמותה החדשה של מאנטיס (פום קלמנטיף מהחידוש של "שבעה צעדים") תורמת ומשלימה את דמותו של דראקס, כאשר שניהם מגלמים דמויות מגוחכות, עם לב גדול וחוסר מודעות עצמית וקומיות ברמה אחרת, של עצמם, בעודם מתבדלים מהזנים האחרים של הקומדיה, שמסתובבים להם שם על הסט. דמות נוספת היא דמותו של קורט ראסל, שמגיע בגרסה צעירה יותר (ובגרסה עכשווית) ובשביל לא לספיילר יותר מדי לא נאמר מהי, אבל לא ממלאת את תפקידה בצורה נאמנה לציפיות. סילבסטר סטאלון קופץ להופעה קצרצרה וחסרת כל תרומה עלילתית וכך גם דיוויד האסלהוף, אולי בשביל לחבר את הקהל לפסקול והגעגוע לאייטיז, כך או כך, כולם משמשים תפאורה מוצלחת לצוות הראשי.

ג'יימס גאן סוחט את הלימון פעם נוספת ובהצלחה מרובה, אבל מה שהובלג עליו בסרט הנוכחי, יהיה חייב להתחלף בשלישי ולהוות תיקון לחוסרים שנתקעו מהסרט הראשון ונמשכו בשני. ביניהם נמצאים העלילה השבלונית והבנאלית, הבלאגן העצום ששורר סביב ההברקות האינדיבדואליות של הדמויות הראשיות ואולי ניסיון להתחיל בהתליך התנתקות זהיר מכל אותם דברים שנהניתם מהם בשני הסרטים הראשונים ולהחליף את שם הקסטה של פס הקול. מה שבטוח; ההנאה כנראה תמשיך גם בשלישי בכל אופן.


(דראקס, אתה עליו. כן?)

משפט על הסרט:
ממשיך את הצלחת הראשון, עם דעיכה מובנת שנובעת בעובדה שהוא סרט המשך ובעובדה שהוא די רוכב על כל אותם אלמנטים של הסרט הראשון, אבל וזה אבל גדול, הוא פשוט כיפי. עדיין!

משפט על הבמאי:
ג'יימס גאן בנה לעצמו קריירה בזכות הסרט הראשון ועכשיו הגיע הזמן להבטחת הכנסה והופ...עוד שלוש שנים תראו אותו שוב, מביים את הסרט השלישי בסדרה. הגיע הזמן לחדש.


(אז מה? איזה סרט הולכים לראות?)

משפט על השחקנים:
איזה יופי שכל הצוות חזר להופעה נוספת. אם התגעגעתם, אז אתם הולכים לקבל את כולם עם כל החבילה שאהבתם לאהוב בראשון ואפילו עם עוד תוספות לא רעות בסרט הנוכחי.

משפט על אורך הסרט:
ארוך מדי, יא ג'יימס. הרגת אותנו. שעתיים ורבע של אותו הדבר זה קצת יותר מדי. קצץ, תוריד ותחתוך בעריכה. אנחנו נעריך את זה הרבה יותר.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "שומרי הגלקסיה חלק 2": עוד (הרבה) מאותו הדבר
סרטים בקולנוע