"הבנים": כאשר קפטן אמריקה הוא מגלומן ואקוומן הוא סוטה

טלוויזיה
בעקבותה הסדרה "הנערים", של HBO, הבלבול בין "הבנים" ו"הנערים" היה גדול וכנראה גזל לא מעט צפיות בסדרה "הבנים" וחבל שכך, כיוון שמדובר בסדרה טובה עם רעיון קצת שונה, בנישה שנחרשת ללא הפסקה.

"הבנים": כאשר קפטן אמריקה הוא מגלומן ואקוומן הוא סוטה
"הבנים": כאשר קפטן אמריקה הוא מגלומן ואקוומן הוא סוטה


כל נושא גיבורי העל מקבל תאוצה רבה בשנים האחרונות, אם פעם היינו מקבלים סרט על גיבור על פעם בכמה שנים, עכשיו החברות מתוקטטות ביניהן בשביל להוציא כמה שיותר סרטים בשנה. הייקום של מארוול מול DC בנקודת רתיחה כששתי החברות פולטות סרטים יותר מקלישאות של פוליטיקאי בקמפיין לפני בחירות ואפילו עכשיו לא רק "הטובים" מקבלים סרט משלהם, עם עלייתו הקרובה של הסרט "ג'וקר", ככל הנראה נראה גל של סרטים שמוקדשים לנבלים שתמיד אהבנו לשנוא.

"הבנים" קצת שוברת את המוסכמות של גיבור שהוא כולו טוב או רע והופכת את הגיבורים לאנושיים (קצת כמו שמנסים בהצלחה מרובה ב"ג'וקר"), הסדרה מתרחשת בעולם שבו גיבורי העל הם חלק מהסביבה, אבל בהחלט לא חלק חשאי ממנה. גיבורי העל ממוסחרים וממותגים אפילו יותר ממה שקורה במציאות שלנו, הם מצילים חיים של אנשים אבל לא שוכחים לצלם את זה ולהעלות איזה סלפוש לאינסטוש לאחר מכן כי זה מה שמצופה מהם. הם גיבורים אבל יש להם חולשות כמו לכולנו, הם בוגדים, שותים מהמרים והם משקרים, בדיוק כמו הבנאדם שלידם, זה שלא יודע לעוף או לירות לייזר מהעיניים והם עושים את זה כשיש מאחוריהם תאגיד ענק שמגבה אותם ומכסת"ח עליהם.


לא לשכוח לעשות לייק על התמונה | צילום: Imdb

כל ההיטמעות הזאת באוכלוסיה מרגישה מאוד אמיתית ושונה ממה שאנחנו רגילים בדרך כלל מסרטים שמכילים גיבורים כמו סופרמן, באטמן ואפילו קפטן אמריקה, היא מרגישה אמיתית כיוון שהגיבורים חשופים אל מול כולם אבל הם גם לא מצילים חיים כי זה עושה להם טוב על הלב. הם מצילים חיים כי זה מוסיף להם עוקבים באינסטגרם, הם מרגישים את העליונות שלהם על האזרח הפשוט והם שחצנים ומגלומנים כמו לא מעט סלבריטאים אמיתיים וזה לבד ראוי לסדרה, אבל "הבנים" כמובן לא מסתיימת בשורות הללו.

ההתחלה של הסדרה מתמקדת בסיור קצר על העולם החדש, לנו לפחות ולא לדרי הסדרה. בעולם החדש שנגלה אלינו יש לא מעט גיבורי על, אבל כל גיבורי העל רוצים להיות חלק מהשבעה. "השבעה" הם גיבורי העל הכי חזקים והכי מעניינים, אם לוקחים את כל גיבורי העל, אז השבעה הם "המקובלים", הם הכי מפורסמים, הם מקבלים את מירב הסרטים וכמובן שתאגיד הענק "ווט" עומד מאחוריהם ודואג לכל צרכיהם, אבל עם הכוח גם באה אחריות כבדה ולא כל מה שנוצץ הוא זהב ואת זה מגלים מהר מאוד בסדרה.


אור הכוכבים ואחת הכוכבות בסדרה,מוריארטי | צילום: Imdb

אנני ג'נוארי היא אחת מהגיבורי העל שמנסה להתקבל לתפקיד החדש בשבעה שהתפנה זה עתה, היא מתאמנת ושולחת קלטת למשרדי "ווט" ומקבלת למרבה הפתעה תשובה חיובית, היא החלק השביעי בפאזל של השבעה, אבל חלומות ומציאות לחוד וכמו שאמרנו, לא כל הנוצץ זהב, אנני שהופכת לסטארלייט מגיעה למשרדי "ווט" ומבינה שהחלום שלה לעזור לאנשים לא יתגשם כשהיא ב-שבעה. אנני, או ליתר דיוק סטארלייט, מגולמת ע"י ארין מוריארטי, המוכרת בעיקר מתפקידיה בסדרה המצליחה "ג'סיקה ג'ונס" ובסרט "נמלטת" עם מל גיבסון, היא מגלמת בהצלחה את תפקיד הנערה החמודה והתמימה שחלומה מתגשם אבל לא בצורה שהיא רצתה אותו ומצליחה להיות אחת משני עמודי התווך של הסדרה.

הכוכב השני של הסדרה ועמוד התווך השני שלה הוא יואי קמפבל, אשר מגולם ע"י ג'ק הנרי קווייד ("משחקי הרעב", "פרא"). ליואי הייתה עבודה לא רעה בחנות חשמל, חברה חמודה, הוא אהב את גיבורי העל והבעיה העיקרית שלו הייתה שהוא רוצה העלאה בשכר אבל הוא ביישן מידי ומפחד להתעמת עם הבוס שלו, כל זה משתנה כאשר גיבור העל והאיש הכי מהיר בעולם - "איי טריין" (ג'סי אושר – "שאפט" ו"היום השלישי:ההתחדשות&q uot;) עובר בריצה דרך חברתו והורג אותה - בהחלט אחת המיתות היותר מוזרות ומיוחדות שנראו אי פעם על מסכינו. יואי שרוצה התנצלות כנה ואמיתית מבין שלא יקבל אחת כזאת ומהר מאוד במקום התנצלות הוא רוצה נקמה ואם בנקמה עסקינן, וזה הזמן הטוב להזכיר את הכוכב השלישי בסדרה קארל אורבן, שפרצופו המוכר הדהד כל הסדרה עד שחלה ההבנה שמדובר באיאומיר מ"שר הטבעות". אורבן מגלם בצורה נפלאה את טרי בוצ'ר, איש שכל מטרתו היא להפיל את גיבורי העל ואל תדאגו, יש לו את הסיבות המוצדקות שלו.


בסוף הוליווד תתפוס אותו, קפון | צילום: Imdb

כמובן אל לנו לשכוח את הכוכב הישראלי של הסדרה - תומר קפון, שאמנם משחק דמות צרפתית בשם פרנצ'י, אבל הוא חלק גדול ואיכותי מהסדרה הזאת וממשיך בגרף העלייה שלו לאחר הופעות טובות בסדרות הישראליות "בשבילה גיבורים עפים" ו"פאודה". את הצד של גיבורי העל מובילים שלושה: דומיניק מקאליוט ("בית הקלפים" ו"גיהנום על גלגלים") שמגלמת את "קווין מייב", אחת מהשבעה וכנראה הדמות הכי אנושית מגיבורי העל הקיימים בכל היקומים, האיש ששמו הוא כוכב בעצמו - אנטוני סטאר ("באנשי"), שמגלם את הגיבור הכי חזק " אבל גם הגיבור הכי נבל שיש - הומלנדר" ואליזבת שו ("קראטה קיד", "בחזרה לעתיד 2") שהיא הבעלים של חברת "ווט" בסדרה.

הסדרה מבוססת על קומיקס שנכתב ע"י הכותב והתסריטאי המוכשר גארת' אניס, שאחראי בין היתר גם על "קונסטנטין" וגם על "פריצ'ר", שהיא עוד סדרה של אמזון. "הבנים" קרמה עור וגידים בזכות השלשה הבאה: אריק קריפק שמוכר בעיקר למי שצופה בסדרה "על טבעי" ומופיע בקרדיטים בסיום כל פרק (בתור תסריטאי כמובן), המפיק-תסריטאי המפורסם אוון גולדברג- "סופרבאד - חרמן על הזמן", "ראיון סוף", "מסיבת נקניקיות" ו"פיינאפל אקספרס" וכמובן לסרטים האלה מתקשר החלק השלישי - סת' רוגן השחקן-במאי שעבד עם גולדברג בסרטים הקודמים שהוזכרו ומוכר מעוד רבים וטובים, בין היתר: "דוני דארקו", "הדייט שתקע אותי" ו-"50/50", השלושה מביאים לסדרה את הניסיון, ההומור והאיכות הרבה שיש להם.


לא גיבור על, אבל בהחלט ראוי למחיאות כפיים, רוגן | צילום: Imdb

לסיכום, גיבורי העל של הסרטים מצליחים ליצור שורה של גיבורים-נבלים ואנשים רגילים-גיבורים, שמצליחים לסקרן, לעניין ואפילו לרתק את הצופים. יש בסדרה הזאת דרמה, אקשן ואפילו קצת כמה קטעים מרגשים. יש גיבורי-על, יש ישראלי בתפקיד משמעותי ושלל שחקנים מוכשרים, אחרי כל זה אין שום סיבה לא לראות את "הבנים".
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 4 שנים
אחלה סדרה  —  מחכה לעונה שנייה
כתוב תגובה משלך על "הבנים": כאשר קפטן אמריקה הוא מגלומן ואקוומן הוא סוטה
1
סרטים בקולנוע