"סוניק הסרט 2": עוד אחד, אבל פחות נחמד

ביקורות
סרט ההמשך של סוניק הוא, כצפוי למדי, טוב פחות מזה הראשון. מתאים בדיוק לילדים, מעיק למדי על המבוגרים ועל אף שמצטרפות דמויות חדשות וצבעוניות, המקוריות מבוששת להגיע והתוצאה הסופית צפויה, חביבה על גבול הזניחה.

"סוניק הסרט 2": עוד אחד, אבל פחות נחמד
"סוניק הסרט 2": עוד אחד, אבל פחות נחמד

אילו שנתיים עברו עלינו מאז שהסרט הראשון יצא לבתי הקולנוע. חודש לפני שהקורונה ביצעה נחיתת אונס בארץ והגיעה בשביל להישאר, הגיע לו קיפוד כחול וקטן, אשר ביקש את חיבתם של המון הורים, שגדלו בשנות השמונים והתשעים, אבל בהזדמנות החגיגית הזו, הוא גם הגיע על מנת לבקש את חיבת ילדיהם גם כן. זה עבד בצורה מוצלחת למדי, כאשר סוניק הקיפוד הגיע על תקן סוג של "פלאש", בתחילת דרכו עם אויב, שגם עליו גדלו ילידי האייטיז ובוגרי הניינטיז - ג'ים קארי. קארי, אשר לא מרבה להכניס את ראשו לפרויקטים קולנועיים בשנים האחרונות וקשה גם לומר שאת אלו שהוא נכנס אליהם הוא בורר בקפידה, היה קצת בטלוויזיה (בסדרה המוצלחת למדי שלו - "ילדותי") וחזר אחרי הפסקה של שנתיים לגלם את תפקידו של דוקטור איבו רובוטניק, עם שפם גדול יותר, פחות בדיחות ופחות נוכחות - מה שמסתבר בתור עקב האכילס של הסרט כולו.


שום מילה שתתאר את השפם הנוכחי ואחריה תגיע המילה "יותר" לא תצליח שלא להישמע סוטה | באדיבות סרטי פורום פילם

בסרט הראשון, בסדרת הסרטים, שתהפוך מתי שהוא בקרוב לטרילוגיה (לפחות ובוא נקווה שלא יותר מזה), האווירה הייתה מרעננת, הבדיחות מוצלחות והאיזון בין סוניק לרובוטניק ולמפגשים בין השניים, היה מוצלח ומספק. הפעם סוניק נע ונד בין מפגשים עם חברים חדשים, כאשר חלק מהמפגשים מאולצים והזמן עם רובוטניק מתקצץ ובכך גם נוכחותו של קארי והשפעתו על הסרט והיא, מסתבר, חשובה מאוד להצלחתו. בלי קשר לצמד הדמויות הראשיות הללו, גם הזמן של ג'יימס מרסדן התקצץ באופן משמעותי ובכדי לגרום לו להיות חלק יותר אינטגרלי בעלילה, נבנתה לה עלילת צד זניחה למדי וחסרת משמעות, שתופסת לא מעט מזמן הריצה של הסרט ויוצרת אילוץ עלילתי, שגורם לגבות להתרומם.

רובוטניק נמצא בכוכב הפטריות וכבר כמעט החל להתרגל ללגום קפה בטעם פטרייה, בכל בוקר. הוא מוצא את הפרצה, אשר תעזור לו לחזור לכדור הארץ וזאת דרך מפגש בין כוכבי עם נאקלס (המדובב על ידי אידריס אלבה, לא שאפשר לדעת כאשר צופים בסרט, בגרסה המדובבת) - בן לשבט האקידנה, אשר היו יריבים של שבט הינשופים, שאצל אחת מהן גדל סוניק. בזמן שרובוטניק זומם את מעלליו, בדרכו חזרה ארצה, סוניק שולח את הוריו המאמצים אל עבר חתונה בהוואי וממשיך להסתבך, כחלק מניסיונותיו להיות המגן של העיירה הקטנה, בה הוא מתגורר. בין הסתבכות אחת לשנייה, הוא מוצא את עצמו בסופ"ש ארוך, לבד בבית ואל אותו סופ"ש מגיע גם החבר רובוטניק, עם האסיסטנט האדום, הזועם והחדש.


בוא, תן "היי פייב" | באדיבות סרטי פורום פילם

סוניק מקבל עזרה לא צפויה, בדמותו של חבר חדש וצהבהב, בשם טיילס ומשם העלילה נבנית באופן הכי לא מעניין שאפשר, כאשר עלילות הצד לא מצילות שום חלק פחות מלהיב בעלילה המרכזית. רובוטניק ונאקלס מחפשים אחר אבן כוח ירוקה, אשר אמורה להעניק כוחות, מעבר לכל דימיון, למי שיאחז בה ושוב אנחנו מוצאים את עצמנו במשהו שמרגיש כחלק מעלילה קומיקסית, שהמרדף אחרי אבני כוח צבעוניות הן השיא. בשלב מסוים, כאשר זה נראה כאילו ג'ף פאולר וצוות התסריטאים שלו שאבו יותר מדי אלמנטים מסרטי "הנוקמים"; אתם תרצו לעצור ולצעוק על המסך, כי זה כבר מרגיש מוגזם, בכל הנוגע לכתיבה העצלה וחסרת המעוף והדימיון. לא מספיק שריסנתם את קארי וסירסתם את העלילה? עכשיו אתם גם משכפלים את טובי הרגעים של מארוול ומשחזרים חלקים מהם בסרט ילדים?

זה מרגיש שהבמאי; ג'ף פאולר, התעייף מהסרט הראשון ואיתו גם צוות הכותבים, שדווקא תוגברו בתסריטאי נוסף, בכתיבת הסרט הנוכחי. למרות שידוע שסרטי המשך, דינם להיות טובים פחות, הסרט הזה היה חייב להיות רענן ומעניין יותר. ניכר שצוות התסריטאים חשו שהקהל השבוי (בחסות ילדיו) יגיע שוב ולא יוותר וכך גם התוצאה. ההורים שיצאו מהקרנת טרום הבכורה של הסרט הרגישו שיותר מדי דברים לא עבדו ולא התחברו, אבל הילדים היו בעננים וטענו שאפילו הסרט הנוכחי מעפיל ומתעלה על קודמו, כי כל כך נחמד שיש צוות מתהווה וצבעוני, אשר יצעד איתם אל עבר הסרט השלישי, שמבטיח, ללא כל צל של ספק, דמות חדשה ובעלת צבעים חדשים, אשר תאתגר את הצוות החדש שנבנה בסרט הנוכחי.


עוד שנייה תלחץ חזק על הגז | באדיבות סרטי פורום פילם

יש כאן כמה אינטראקציות אב ובן וכמובן את סיפור התבגרותו של סוניק, שהוא עדיין בחזקת ילדון פזיז וחסר אחריות, אבל אף אחד מהחלקים הללו לא מרגיש מספק, בכל הנוגע לעלילה ולמסרים שהיא אמורה לספק לקהל הצעיר. בסרט הנוכחי הונמכו להבות הבאז השליליות, אשר התפתחו להן בזכות המראה של הקיפוד, ככה שהוא פשוט השתחל לו אל המסך הגדול, אבל נראה שאחרי כל ההתעסקות שהייתה בו לפני קצת יותר משנתיים, לא מעט זמן לפני שהוא יצא, הפעם הסרט לא סיפק שום דיבור מסביב ופשוט השתחרר לו אל בתי הקולנוע באופן רגוע למדי. בסופו של דבר כל הרוגע והמחסור בהתעסקות סביבו כאילו הכריחה את הצופים המבוגרים לפתוח את העיניים ולראות שלא נותר יותר מדי ממה להתלהב הפעם.

לא מדובר בסרט רע. הוא סרט נהדר לילדים וגם סביר למבוגרים, אבל יש ממנו אכזבה לא קטנה, בעיקר בגלל האופן המאולץ והמחופף, במסגרתו הוא שוחרר הפעם. שנתיים, בין הסרט הראשון לזה הנוכחי, מרגישות הפעם בתור זמן קצר מדי, בכל הנוגע לצורך לעבוד על הסרט באופן מקיף ומושקע הרבה יותר. מרגיש הפעם כי מדובר בסרט מעבר, שלקח יותר מדי אלמנטים מיותר מדי סרטים אחרים, שכח להתעכב על הייחודיות שלו ועל הדרך שבה העריצו את הגיבור הראשי ואת הנבל הראשי שלו והוא כבר מכין את הקרקע לקראת סגירת טרילוגיה הרמטית, שעוד עלולה ללדת עוד כמה סרטי צד, במידה והמכירות ירקיעו שחקים. בכל הנוגע לסרט הנוכחי - בהחלט שלא נמצאה סיבה הגיונית לרוץ ולראותו בקולנוע, בטח ובטח לא בגרסה המדובבת שלו.


אולי נישאר לסרט השלישי בבית? | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
אכזבה. הראשון היה עם ציפיות ברצפה והצליח להתעלות מעל כל קטילות שנצפו עבורו. הפעם הציפיות היו גבוהות יותר, גם אם לא בשמיים והוא עושה את המסלול ההפוך - למטה.

משפט על הבמאי:
אחרי שהסרט הקודם היווה את סרטו הראשון של ג'ף פאולר, ניכר כי הוא החליט להישאר במחוזות הבטוחים של הז'אנר ומטיל את מרבית יהבו על אקשן, קצת פחות על העלילה ופונה הרבה יותר לקהל יעד צעיר, אחרי שהבוגר עשה את שלו ותיווך לדור הבא, את חוויות ילדותו.

משפט על השחקנים:
שוב הגרסה המדובבת, שוב מאבדים את החוויה המלאה והפעם גם קולו הרציני של אידריס אלבה הולך לאיבוד. ג'ים קארי נראה פחות ואיתו גם ג'יימס מרסדן ושוב נוצר החשק לצפות בגרסה המקורית, על מנת לשאוב הנאה מסוימת מקולותיהם של השחקנים המקוריים ולו בשביל לקבל קצת יותר הנאה מהאכזבה הנוכחית.

משפט על אורך הסרט:
הפעם הם הגזימו לגמרי. כמעט שעתיים בנטו, שהן לא מוצדקות בעליל ומרוחות ברובן. כל אלו אמורים לשלוח את יוצרי הסרט השלישי לייצר מקצה שיפורים גם בתחום הזה.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "סוניק הסרט 2": עוד אחד, אבל פחות נחמד
סרטים בקולנוע