"האחים סופר מריו - הסרט": מכוון בעיקר למעריצים וילדיהם

ביקורות
הגרסה החדשה באנימציה ממוחשבת לאחד המשחקים המפורסמים ביותר בעולם מגיעה בדיוק שלושים שנים לאחר הכישלון החרוץ, אשר נוסה בתור לייב אקשן. התוצאה משופרת, אבל עדיין; קהל היעד הוא מאוד ספציפי וגם לו יישבר, בשלב מסוים, מהעומס של הצבעים וההתרחשויות.

"האחים סופר מריו - הסרט": מכוון בעיקר למעריצים וילדיהם
"האחים סופר מריו - הסרט": מכוון בעיקר למעריצים וילדיהם

הסרט החדש של האחים סופר מריו עוד לא ביצע סלטה ונחיתה מרשימה על הרגליים וכבר יוטיוב עושה עבורו מעברונים, עם כל פרסומת שנייה למשחקים שלו, אשר יחולקו עם קניית ארוחת ילדים במקדונלדס. גם ברשת עצמה אין גלילה שקטה, בשלל סוגי האתרים, בלי האופציה להיתקל בשפמים של מריו ולואיג'י ואפשר לומר שבכל הנוגע למרצ'נדייזינג, הסרט כבר לקח את הקופה הגדולה, שנייה ורבע לפני שהגיע לקולנוע. האחים הפכו להיות תופעה מטורפת גם עידן ודור או אפילו דורות שלמים אחרי שהם התפרסמו לראשונה והקאמבק מושלם בעזרת סרט הקולנוע המונפש, בכיכובם.


פאק! מריו...שכחתי את השפם שלי בבית | | צילום: IMDB

בכל הנוגע לנוכחותו בתור סרט קולנוע, העומד בפני עצמו, הדעות כבר מתחילות לנזול מכאן ולשם. קהל המעריצים המושבע יהנה מסרט שהרפרנסים שלו לסדרת המשחקים הם בלתי פוסקים וכאלו המסובבים ומותחים את העלילה בדיוק על פי כל קריצה אפשרית לגיימרים של פעם. הילדים של אותם השחקנים מפעם כבר בוודאי משחקים בגרסאות החדשות של המשחק ויגיעו מחופשים לקולנוע, כאשר הם עומדים לקבל עושר צבעוני, שבאמת לא נראה בכל סרט ילדים שני. לשאר הקהל, שפחות מעורה בפרטי הפרטים של המשחק המיתולוגי או כאלו שכבר הספיקו לשכוח או שהמשחק לא נגע בהם עמוקות, בילדותם, מדובר בחוויה נחמדה, במקסימום וזהו.

מריו השרברב נולד בתחילת שנות השמונים, בתור דמות משנית במשחק הארקייד - "דונקי קונג" ולאחר ארבע שנים החליטו בחברת "נינטנדו" להעניק את המושכות לצמד האחים השרברבים האמריקאים, ממוצא איטלקי ונולד לו המותג: "האחים סופר מריו". התופעה התרחבה לכדי סדרת משחקים, סרט אנימה, סדרות ולבסוף גם הסרט הכה מושמץ, משנת 1993 (עם השם המפתיע: "האחים סופר מריו"), בכיכובם של בוב הוסקינס וג'ון לגוויזמו. הכישלון של הסרט הדהד בכל חזית אפשרית, הן בחוסר החיבה של הקהל, המבקרים וכמובן רשם התרסקות מפוארת בקופות והותיר צלקות עמוקות בחברה המצליחה, שהחלו להגליד רק בשנים האחרונות וגרמו לכך שניסיון נוסף ייצא לפועל, הפעם בצורת אנימציה תאומת התקופה.


אתה חושב...יותר מדי צבעים, נכון? | | באדיבות Tulip Entertainment

הסרט עצמו מתחיל בשתי חזיתות - האחת היא החזית של הרשע: באוזר, שהוא ספק צב וספק דרקון, משיג עם תחילת הסרט חזקה על הכוכב הצהוב, שיוכל בהמשך להעניק לו גם את הכוחות הראויים בשביל לכבוש את שאר העולמות המקיפים אותו וכמובן, יותר חשוב בהרבה, יעזור לו לכבוש את ליבה של הנסיכה פיץ'. בחזית השנייה ובעולם ה"אמיתי", צמד אחים: שרברבים אמריקאים ממוצא איטלקי, אשר חיים בברוקלין, צועדים את צעדיהם הראשונים בתור בעלים של עסק חדש, כאשר הם מתנתקים מהמעביד הקודם שלהם, עושים לעצמם פרסומת טלוויזיונית וממתינים שהעסק יתחיל לגלגל את עצמו. הם מקבלים קריאה ראשונה ופשוטה יחסית בבית עשירים מקומי בעיר והכל משתבש בגלל כלב מאיים.

לא מוערכים מספיק על ידי משפחתם המשופמת, גם כן והמאוד איטלקית, אשר מזכירה סרטי מאפייה משלהי שנות השמונים ותחילת שנות התשעים, הם מוצאים הזדמנות להעניק הצלחה מהירה לעסק שלהם ורצים לאחת הדליפות הגדולות בעיר, שם הם נשאבים ליקום מקביל של עולם הפטריות ועולם הצבים. מריו יגיע לממלכה עמוסת פטריות קטנות וחמודות, אשר נקראות טואודים, הנשלטת על ידי נסיכה אנושית למדי ואילו לואיג'י יגיע לצד האפל, הנשלט על ידי באוזר ויחכה למשלחת ההצלה, שתונהג על ידי אחיו.


מה הסיכוי שבחור משופם ונמוך כמוני ואת...את יודעת? | | באדיבות Tulip Entertainment

אתם יכולים לדמיין לעצמכם איך כל השטאנצים של המשחק מקבלים את האופציות להשתלב בעלילה גנרית לחלוטין של סרטי ילדים, שבאמת לא מנסה להיות יותר מזה וגם כמובן יותר מסרט המוקדש, רובו ככולו, למעריצים המושבעים. הסרט הזה באמת לא מנסה אפילו להעניק איזה סאבטקסט עמוק יותר מזה הפשטני של סרטי הילדים הכלליים ביותר, אבל יש בו כמעט כל אלמנט מכל משחק מוכר של האחים ויותר מזה, הוא יוצא בסנכרון כמעט מתואם עם הסרט החדש של Apple + על משחק נוסף, שהיה חלק מקונסולת המשחק הידנית - גיים בוי והוא משחק זניח ולא מוכר במיוחד בשם "טטריס".

הסיפור של הסרט ההוא שונה בתכלית מסיפור הסרט הנוכחי, מיועד לקהל יעד שונה לחלוטין וגם הפלטפורמה שלו שונה, אבל השחרור המקביל של השניים וגם שיר הנושא שלהם (Holding out for a Hero של בוני טיילר) הם פרטים נחמדים ופיקנטיים לחבר ביחד, לאפריל שנת 2023 עבור חובבי משחקים מחשב וקונסולות של הניינטיז. אחרי שמורידים את הפיקנטריה ושמים אותה בצד, נשארים עם המון המון צבעים, שלעיתים גם עשויים להתיש את הקהל המבוגר יותר, שלא יושב שבוי בעקבות פרצי נוסטלגיה אל עבר שנות התשעים, המשחק, צליליו ושלל הנעימות המשתנות, שהפיק הסרט על בסיס אלו שהפיק פס הקול המסונתז של המשחק עצמו. כיף גדול, סרט קטן וחמוד והלאה אל יצירת יקום קולנועי שיסחט את הכיס של ההורים עד דק.


הנה מגיע הבחור המשופם! | | באדיבות Tulip Entertainment

משפט על הסרט:
בידור קליל וכיפי לכל המשפחה. מי שגדל על המשחק יעריך הרבה יותר ויתחבר, מי שכבר הספיק לשכוח או שלא התחבר מעולם (אם זה בכלל אפשרי), ככל הנראה יחבב פחות. מה שבטוח...הילדים יתאהבו וצעצועי מריו ולואיג'י עומדים להופיע בהמוניהם בביתכם.

משפט על הבמאים:
שלושה במאי אנימציה לא מוכרים במיוחד (אהרון הורבאט, מייקל ילניץ' ופייר לדוץ'), שעבדו באולפני Illumination וקיבלו הזדמנות לצאת ממחלקות האנימציה לסוגיהן, הגיעו לנקודת ציון היסטורית מבחינתם ומכאן צריכים רק לטפס.

משפט על השחקנים:
קאסט מרשים בטירוף, שרק עושה חשק לצפות בסרט פעם נוספת - בדיבוב המקורי שלו: כריס פראט בתור מריו, צ'ארלי דיי מגלם את לואיג'י, אניה טיילור-ג'וי מדבבת את הנסיכה פיץ', ג'ק בלאק את באוזר, סת' רוגן את דונקי קונג וקיגן מייקל קי את טואוד הקטנטן. למי שהולך לראות את זה עם ילדים (כנראה הרוב) כל המידע הזה לא רלוונטי ויסתפק בעידו מוסרי בתור מריו.


משפט על אורך הסרט:
שעה וחצי על השעון. מדויק, על אף שישנם רגעים של יותר מדי צבעים וגודש עלילתי, שזה יראה גם ארוך מדי.

סיכום המבקר
10/
6.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "האחים סופר מריו - הסרט": מכוון בעיקר למעריצים וילדיהם
סרטים בקולנוע